Молодий буковинець » у номері » культура, шоу-бізнес » Любов і смерть: переможець відомий

Любов і смерть: переможець відомий

у номері / культура, шоу-бізнес
2 272
0
Коли кінофільму виповнюється сорок років – це багато чи мало? Насправді питання не таке вже й складне. Просто спробуйте пригадати, чи багато ви знаєте фільмів, які вийшли 1970 року. А 1980-го? Або хоча б 2000-го?.. Зате цьогорічні прем’єри якби й хотіли забути, то реклама не дасть. Власне, це я до того, що кіно – мистецтво, так би мовити, актуальне, сьогоденне. Звісно, кожному, хто береться за постановку художнього фільму, хотілося би зняти шедевр на всі часи, але вдається таке одиницям.

Геніальна банальність

Хоч і вважається, що сльозливі любовні романи – винятково жіноча сфера, цю історію написав чоловік. Наприкінці 1960-х років 32-річний американський письменник Ерік Сігал приніс до видавництва сентиментальний роман про кохання багатого гарвардського студента і бідної студентки менш престижного навчального закладу. Це була банальна історія з трагічним фіналом і прямолінійною назвою – "Love story", тобто "Історія кохання".

Ерік Сігал не був людиною з вулиці: у його послужному списку вже значився зокрема сценарій до культового бітлівського мультфільму "Жовтий підводний човен". Але видавець не взявся друкувати надто вже просту історію, порадивши автору скористатися своїм досвідом і переробити роман на кіносценарій. Так він і вчинив. Сценарій придбала студія "Парамаунт", і фільм, знятий за банальною "Love story", врятував згодом студію від банкрутства, принісши небачені у ті часи збори.

Втім, деякі джерела розповідають, що все починалося якраз зі сценарію, а вже потім, за порадою кіношників, Сігал переробив його на роман. Зрештою, не так важливо, що було першим – роман чи сценарій. Обидва варіанти доводять, що приказка про геніальне – просте не позбавлена сенсу. Ерік Сігал помер на початку 2010 року, залишивши після себе понад десяток книг і сценаріїв, але в усіх без винятку некрологах згадувався як автор "Історії кохання".

Стиль і музика – назавжди

Дуже подібна ситуація склалася і з іншими творцями стрічки. Канадський режисер Артур Хіллер зняв 33 фільми, здебільшого у Голівуді. У нього знімалися такі знаменитості, як Джеймс Белуші, Бет Мідлер, навіть сам Аль Пачіно. Але жодна з його робіт не мала такого успіху, як "Історія кохання". І свій єдиний "Золотий глобус" та номінацію на "Оскар" Хіллер отримав саме за "Love story".

Виконавці головних ролей – Елі МакГроу та Райан О’Ніл – також іще живуть і працюють. Однак у пам’яті глядачів вони залишилися молодою чарівною парою з минулого. Нічим особливим більше не запам’яталися. Хіба що в О’Ніла була ще одна велика роль – у фільмі "Баррі Ліндон" Стенлі Кубрика… Проте чи можна вважати невдалими кар’єри цих акторів та режисера? Адже не кожному, хто отримує багатомільйонні гонорари і щороку номінується на різноманітні нагороди, судилося залишитися в історії кіно. А тут, зауважте, більше, ніж кіно.

Елі МакГроу в образі Дженіфер Кавелеррі – не лише мила дівчина з хорошої мелодрами. Це – ікона стилю на кілька десятиліть. І коротку картату спідницю в складку, і кольорові колготки, і пальто-жакет, і "випрасуване волосся" досі копіюють мільйони дівчат у цілому світі. Більшість із них, звичайно ж, не знає, що наслідує саме дівчину з мелодрами, тому що все це стало класикою, як і сам фільм.

Та, мабуть, іще більше людей не знають, що лірична мелодія, знайома їм з дитинства як ілюстрація до різноманітних романтичних моментів, написана саме для цього фільму. До слова, на багатьох форумах кіноманів в Інтернеті можна знайти такий чи подібний відгук про "Історію кохання": фільм, мовляв, не дотягує до рівня музики або ж музика його "витягує".

Це, звісно, суб’єктивні речі. Об’єктивно ж француз Франсіс Лей – один із найвидатніших композиторів у світовому кіно. Навіть якби він написав музику лише до "Історії кохання", то вже заслужив би на пам’ятник, але ж він створив й інші шедеври. Насамперед це тема до фільму Клода Лелюша "Чоловік і жінка". А ще – музика до фільму "Еммануель". Пригадайте ці три мелодії й оцініть, наскільки вони різні. Музика до "Чоловіка і жінки" – замилування життям і тонка інтимність. Тема "Історії кохання" – біль непоправної втрати й дорогоцінні спогади. Ну, а "Еммануель" – просто "легкість буття".

Єдиний "Оскар", який дістався 1970 року "Історії кохання", був саме за музику. Режисер, актори, сценарист, залишилися тільки з номінаціями, хоча отримали "Золоті глобуси". Однак річ не в нагородах. Такого ще не було, щоби фільм чи мелодія з нього залишилися в пам’яті глядача лише тому, що отримали "Оскар" чи, наприклад, "Золоту пальмову гілку".

Заявка на безсмертя

Справді, кінокласику творимо ми, глядачі, коли знову й знову беремо певні фільми в прокаті, купуємо для домашньої відеотеки, переглядаємо в Інтернеті. "Історія кохання" вже сорок років б’є всі рекорди за попитом на День святого Валентина. Здавалося б, це нелогічно, адже фільм має сумний фінал (та, власне, й початок сумний, бо про майбутню смерть головної героїні ми дізнаємося вже з перших кадрів). Ось тут нам і відкривається головна таємниця успіху цього кінотвору. Незважаючи на трагічність сюжету, "Love story" не викликає ні розчарування, ні депресії, а лише величезне бажання жити і кохати. Зараз, негайно, доки смерть нас не розлучила.

Тож подивіться цей фільм, якщо досі його не бачили. І навіть якщо бачили. Може, не варто чекати до Дня закоханих, коли він буде "нарозхват". Втім, і поспішати не обов’язково, адже фільм, який прожив сорок років, уже не помре.
Оксана ДРАЧКОВСЬКА
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують