Молодий буковинець » у номері » економіка, бізнес » Інтерв'ю » Ігор Міняйло: Меблярі ледве виживають

Ігор Міняйло: Меблярі ледве виживають

у номері / економіка, бізнес / Інтерв'ю
4 098
0
Ігор Міняйло: Меблярі ледве виживають

Буковинці припинили купувати меблі.‭ ‬Одночасно із цим,‭ ‬через дорожнечу‭ ‬лісоматеріалів та різноманітних нововведень,‭ ‬ініційованих державою,‭ ‬меблева галузь ледве жевріє.
Наскільки глибоку кризу нині переживають буковинські меблярі і про її причини розповідає‭ "‬МБ‭" ‬Ігор МІНЯЙЛО,‭ ‬голова правління АТ‭ "‬Імпульс‭"‬:

- На відміну від європейських країн,‭ ‬де чітко обмальована картинка виходу із кризи,‭ ‬в нас достатньо розпливчаста ситуація.‭ ‬Українські виробники та споживачі навіть приблизно не бачать і не знають,‭ ‬коли криза наблизиться до кінця.‭
Власне,‭ ‬саме це і повинно визначити період,‭ ‬коли люди зможуть здійснювати дорого вартісні покупки.‭
На Заході,‭ ‬наприклад,‭ ‬намагаються активізувати споживачів щодо купівлі товарів,‭ ‬щоби відбувався рух коштів,‭ ‬таким чином‭ ‬там економіка знаходиться в активному стані.
Крім того,‭ ‬в кризу запроваджуються програми розвитку,‭ ‬які стимулюють виробника.
У нас відбувається все навпаки.‭ ‬Спершу у‭ ‬2009‭ ‬році уряд заборонив покупки всіма бюджетними організаціями за державні кошти меблів,‭ ‬оргтехніки.‭ ‬Держава не купувала меблі взагалі,‭ ‬за винятком тих ситуацій,‭ ‬коли будувалися нові об’єкти.‭ ‬Тобто наша галузь опинилася під офіційною забороною з боку держави.‭ ‬Декілька років до кінця‭ ‬2011‭ ‬року державні структури‭ – ‬школи,‭ ‬лікарні,‭ ‬інші організації взагалі не купували меблі за державні кошти.‭
Ми припускаємо,‭ ‬що можна було видати таку заборону,‭ ‬але ж не для всіх учасників ринку.‭ ‬Наприклад,‭ ‬дозволити купувати лише в українського виробника,‭ ‬який працює тут,‭ ‬закуповує деталі для виробництва,‭ ‬платить податки.‭ ‬Фактично всі кошти,‭ ‬які отримає вітчизняний виробник,‭ ‬залишаться в країні,‭ ‬повернуться державі,‭ ‬українцям.


- Буковинський ринок наповнений імпортними меблями.‭ ‬Як впливає це на місцевих виробників меблів‭?‬

- Конкуренція‭ – ‬нормальне явище.‭ ‬А рівна потужна конкуренція не дозволяє розслаблятися.‭ ‬Така конкуренція,‭ ‬яка склалася у нас з імпортною продукцією‭ – ‬не рівна.
Нині поставки з-за кордону йдуть у великих кількостях,‭ ‬бо такий товар дешевший навіть із доставкою та митницею.‭ ‬Чому таїландські,‭ ‬китайські,‭ ‬малайзійські меблі дешевше коштують‭? ‬Наші працівники їздили і бачили як там виготовляється товар.‭ ‬Технологія там на відповідному рівні,‭ ‬але робочі живуть в бараках і отримують мізерну зарплату.‭
Крім того,‭ ‬що ми платимо зарплату,‭ ‬податки,‭ ‬відраховуємо кошти у різноманітні фонди,‭ ‬український виробник‭ ‬повинен мати певний пріоритет.‭ ‬Оскільки ми виготовляємо товар згідно державних норм та стандартів.‭ ‬Закордонний товар часто не відповідає за певними виробничими,‭ ‬технологічними вимогами,‭ ‬які існують для українського виробника.‭ ‬Тому з самого початку товар вітчизняного та закордонного виробників опинилися у не рівних умовах.‭


-‎ ‏Якщо говорити про розвиток ринку сьогодні‭…

- Якщо говорити про розвиток ринку та підприємств,‭ ‬то сьогодні ситуація в країні не дозволяє досягти виробникові певного рівня.‭ ‬Сьогодні більш-менш можуть працювати здебільшого два види бізнесу.‭ ‬Або олігархи або дуже дрібні підприємці.
Для олігархів створено сприятливу обстановку,‭ ‬вони використовують офшори,‭ ‬інші схеми ведення бізнесу.‭ ‬А якщо,‭ ‬скажімо,‭ ‬щось їх не влаштовує,‭ ‬то ці незручності можуть відкоригувати законодавчо,‭ ‬оскільки вони вхожі до владних кіл.‭ ‬А дрібні приватні підприємці майже не обтяжені податками.‭ ‬Щойно підприємство переходить межу до середнього рівня бізнесу,‭ ‬на нього падає увесь тягар великих податків,‭ ‬різноманітних перевіряючи,‭ ‬відповідальності та постійного остраху перед можливими змінами.‭
Криза показала,‭ ‬що ми працюємо неефективно,‭ ‬потрібно змінювати відношення до бізнесу,‭ ‬зменшувати витрати.‭ ‬Як наслідок,‭ ‬потрібно розвивати нові технології виробництва,‭ ‬пропонувати споживачеві новий продукт.
Підкосило розвиток українського виробника і введення візового режиму.‭ ‬Раніше вітчизні виробники розвивалися,‭ ‬працювали базуючись на досвіді закордонних колег ближнього‭ ‬Заходу‭ – ‬Польщі,‭ ‬Угорщини,‭ ‬Словаччину інших країн.‭ ‬Ми також часто їздили туди,‭ ‬купували комплектуючі,‭ ‬активно жваво розвивалися,‭ ‬переймали цікаві,‭ ‬нестандартні рішення.‭ ‬Коли ввели візовий режим,‭ ‬спілкування стало ускладнюватися,‭ ‬все складніше треба було відрядити спеціалістів.‭ ‬Стався розрив,‭ ‬чимало промислових підприємств почали буксувати.‭

- Як змінилося підприємство у кризовий період‭?

- Нині наше підприємство скоротило кількість працівників вдвічі.‭ ‬Ми очікували,‭ ‬що справи у‭ ‬2010-11‭ ‬роках почнуть покращуватися,‭ ‬але ситуація дедалі більше погіршується.
Нині підприємство переживає реструктуризацію.‭ ‬Систему опалення перебудовуємо під роботу систем опалення на відходах від виробництва.‭ ‬Наразі введено нові напрямки роботи:‭ ‬виготовлення матраців,‭ ‬металевих виробів,‭ ‬виробництво з цільного дерева.‭ ‬Змінюємо ринки збуту.‭ ‬Але нині ми втратили темпи розвитку.‭ ‬Якщо колись запаси комплектуючих матеріалів могли лежати на складах,‭ ‬то тепер їх відчутно поменшало.‭ ‬Працюємо під замовлення,‭ ‬а це збільшує терміни виробництва.‭
(Ліна Нагірняк)
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують