Щоб впоратися з економічним спадом і конкуренцією, багатьом роботодавцям доводиться скорочувати заробітну плату і змінювати графік працівників.
У співробітників у таких випадках часто стає менше можливостей для розвитку навичок і просування кар'єрними сходами. Попередні дослідження показали, що це знижує мотивацію і розчаровує людей, пише Psych Central. Дослідники з Університету Монаша і Університету Айови з'ясували, що це не завжди так.
Деякі співробітники позитивно реагують на подібні зміни. Однак це стосується тільки дружних колективів і людей, які добре підходять для роботи в організації. Вчені створили онлайн-опитування, щоб з'ясувати, як працівники ставляться до порушення психологічного контракту, тобто обіцянок, які людині дав роботодавець. У дослідженні взяли участь приблизно 100 осіб. Вперше учасників опитали на початку дослідження, а вдруге – через півроку.
Виявилося, негативні зміни підвищували продуктивність деяких співробітників. Наприклад, вони шукали інші методи роботи, розвивали навички членів своєї команди або ставили нові цілі і завдання. Такі працівники намагалися самі вплинути на ситуацію, а не тільки пасивно спостерігали за змінами і скаржилися на них. На думку дослідників, роботодавці повинні ретельно відбирати персонал і стежити за тим, щоб співробітник підходив організації. Для цього необхідно забезпечувати кандидатів реальною інформацією про цілі та цінності компанії. Крім того, керівникам варто стежити за тим, щоб співробітники добре ладнали з колегами і почувалися частиною організації.