Молодий буковинець » Публікації » Замість БТI – до нотаріуса

Замість БТI – до нотаріуса

Публікації
5 609
0
Замість БТI – до нотаріуса
У коридорах обласного Бюро технічної інвентаризації – черги. Люди поспішають оформити права власності на нерухомість.

Ажіотаж – штучний

Волинянка Олена МИХАЙЛОВА приїхала з Італії, щоб, крім інших справ, нагально вирішити на Буковині питання спадщини.
– Моїй доньці пояснили, що оформити права власності необхідно терміново до кінця року. Бо з початку наступного набудуть чинності зміни в законодавстві, які не дозволять нам це оформити. Що зміниться й чому ми не зможемо оформити спадщину, я так і не зрозуміла, але йти в БТІ треба терміново, – каже жінка.

Через оформлення документів у БТІ мешканка Луцька вже втретє приїжджає до Чернівців. За документи заплатила більше 800 гривень і каже, що це ще не межа.

Схожа ситуація майже у всіх міських та районних БТІ. Кожен у черзі до кабінетів може розповісти свої історію та проблеми.
Пан Еммануїл, який приїхав на свята до Чернівців з Америки, кілька тижнів відвідує обласне БТІ, а за оформлення двох спадщин віддав уже шість тисяч гривень.

Люди в розмовах між собою припускають, що ажіотаж навколо БТІ нагнітається штучно, щоб наостанок отримати більше коштів.
– За реєстрацію нового офісу нам у БТІ нарахували майже 10 тисяч гривень. А із січня в державній реєстраційній службі доведеться заплатити в межах тисячі гривень, – розповідає "МБ" чернівецький підприємець Володимир.

Державних реєстраторів побільшає

Із першого січня 2013 року відбудуться зміни в державній реєстрації нерухомості. Зареєструвати майно буде простіше та дешевше, ніж тепер. Зокрема серед змін: БТІ позбувають певних повноважень, побільшає державних реєстраторів, до них приєднаються й нотаріуси.
Про зміни в державній реєстрації нерухомого майна розмовляємо з Тетяною НІКОЛАЄВИЧ, начальником реєстраційної служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області.

– Між людьми ширяться чутки: якщо до нового року в БТІ не встигнете оформити документи, то із січня 2013 року буде проблема. Насправді нічого такого не буде. Усі дії щодо оформлення прав власності на нерухоме майно спокійно можна здійснити й 2013 року. По-перше, тому, що фахівців побільшає. Наприклад, нині в обласному БТІ працює дев’ятеро реєстраторів. Із січня лише в реєстраційній службі міста Чернівці працюватиме 19 реєстраторів і ще в кожному районі по троє-четверо фахівців, – пояснює "МБ" пані Тетяна. – Процедура державної реєстрації буде простішою та зручнішою. Змінюються суб’єкти, які здійснюватимуть реєстрацію – державні реєстратори реєстраційних служб і нотаріуси. Підлягають реєстрації всі речові права: право власності, право користування, право оренди, забудови земельної ділянки тощо.
Частина функцій державних реєстраторів покладається й на нотаріусів.

Нині, якщо людина хоче продати свою квартиру, вона іде в БТІ, замовляє технічну експертизу й чекає її. Отримує витяг із реєстру. Потім іде до нотаріуса. Знову – у БТІ, щоб зареєструвати право власності.

Із нового року потрібно йти лише до нотаріуса.

– БТІ з нового року позбувається функції державного реєстратора. До них потрібно йти тільки для здійснення технічної експертизи інвентаризації нерухомого майна, – каже фахівець. – Причому із січня 2013 року ця процедура не є обов’язковою, а лише за бажанням покупця. Тобто якщо покупець не має претензій до квартири, впевнений, що вона відповідає технічній документації, продавці з покупцями йдуть лише до нотаріуса.

Усі нотаріуси без винятку, державні й приватні, виконуватимуть функції державних реєстраторів. Державні нотаріуси вже пройшли навчання. Приміщеннями, матеріально-технічно та кадрами ми цілком забезпечені. До роботи з першого січня повністю готові.

Корупції не буде


Новостворений державний реєстр прав, який розпочне діяти із січня наступного року, буде винятково в електронному вигляді. Його почнуть заповнювати з нуля, згідно із заявами людей, які оформлятимуть права власності з початку наступного року. 30 грудня 2012 року діючий реєстр речових прав втрачає свою чинність. Але всі відомості там залишаються.

– Наші реєстратори та нотаріуси матимуть доступ до цієї інформації в системі он-лайн. Ми будемо бачити, який реєстратор, коли й про який саме об’єкт запитував, – пояснює керівник державних реєстраторів. – Більше того, ці зміни унеможливлять прояви корупції, на яку нарікали люди, стикаючись зі структурою БТІ. У держреєстрі різні спеціалісти прийматимуть і видаватимуть документи. 
Ліна НАГІРНЯК

Ціна послуги

119 гривень стягуватимуть за державну реєстрацію права власності.
51 гривню – за реєстрацію інших речових прав та обтяження.
Буде встановлено плату за надання витягу, точна сума наразі не відома – Кабмін ще не визначився.

Корисно

До реєстраційних служб звертатися, якщо:
 людина реєструє право власності на новозбудоване житло,реконструйований житловий будинок або нову квартиру;
 передбачено видачу свідоцтва про право власності;
 здійснюється реєстрація речових прав за рішенням органів прокуратури, податкових органів чи рішенням суду. Наприклад, для визнання самочинно збудованих будівель;
 до першого січня 2013 року права власності з’явилися, але не зареєстровані в БТІ.

До нотаріуса звертатися, якщо:
 нерухомість продають, здають в оренду, дарують тощо.

Нотаріус одночасно здійснює державну реєстрацію та посвідчує дію нотаріально й проводить державну реєстрацію за новим власником.

До бюро технічної інвентаризації звертатися, якщо:
 потрібно здійснити технічну експертизу інвентаризації нерухомого майна.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують